Стельмащук Тетяна Миколаївна
освіта вища , «спеціаліст І категорії»
вчитель хімії
стаж роботи 28 років
В чому ж сенс моєї роботи, такої цікавої і такої важкої? Я разом зі своїми дітьми вчуся, експерементую, удосконалююся, іноді саме у них пізнаю щось нове, цікаве.
Найголовнішим для мене як вчителя, безумовно, є професіоналізм. Украй важливо бути собою, творчою і здатною до самореалізації. Користуючись сучасними технологіями, надаю можливість кожному учневі розвивати власний інтелект, даю поштовх до саморозвитку, сприяю їх мобільності.
Учні навчаються в атмосфері взаємоповаги, любові, добра. Дуже важливо не стільки дати знання, скільки навчити дитину користуватися ними. Навчати школярів треба не тільки основам наук, а й вмінню слухати і чути один одного, поважати чужу думку, бути чуйними, вміти співчувати.Тому багато часу приділяю дієвому навчанню. Кожен мій урок – це всебічний розвиток особистості учня.
Обрана професія – це щоденне навчання. Без постійної роботи над собою не маю права називати себе справжнім учителем. «Майстрами не народжуються, ними стають» (Платон).
Навчати означає не просто знати свій предмет, а бути відкритою, небайдужою, люблячою людиною, обізнаною у різних сферах життя.
Я з радістю йду цим шляхом!
Кожен учитель стикається у своїй повсякденній діяльності з проблемою небажання учнів вчитися й намагається знайти шляхи її вирішення. Я теж шукаю свій шлях. Вивчаю досвід колег, читаю методичну літературу. Щось припадає до душі, а з чимось не погоджуюсь. Так народжується власний урок.
В умовах лавини інформації, яка звалюється на кожного учня, від учителя вимагається велика майстерність, щоб підтримувати стійкий інтерес до навчання.
Моє завдання як вчителя — розвивати розумову активність учня, пропонуючи завдання, які відповідають його індивідуальним нахилам.
На уроках хімії я
застосовую комплекс прийомів, методів та засобів, які допомагають підвищувати інтерес до предмета та розумову активність учнів. Я працюю над методичною темою : «Використання ігрових технологій навчання на уроках хімії як форма розвитку креативних здібностей учнів» , тому часто застосовую фрагменти різних ігор, змагань, складання та розв'язання кросвордів, групові та індивідуальні методи роботи.
На моїх уроках учні часто працюють у гетерогенних групах (до них належать учні з різним рівнем знань). Під час пояснення учні виявляють прогалини у своїх знаннях і намагаються їх ліквідувати. Я при цьому виступаю в ролі консультанта і в жодному випадку не критикую методи розв'язання завдань.
Організація інтерактивного навчання передбачає створення ситуацій пошуку, ризику, сумніву, успіху, суперечливості, переконання, співпереживання, задоволення чи смутку, аналізу та самооцінювання своїх дій. Одним із засобів створення таких ситуацій є використання ігор, що збуджують думку і стимулюють ініціативу.
Уроки у формі гри завжди відбуваються жваво й динамічно.
Вчитель у грі має змогу розвивати навички спільної колективної роботи, уміння підпорядковувати свої дії та бажання загальній справі, розподіляти обов'язки та планувати свої дії, а також виховувати інтерес до вивчення предмета «Хімія» .
Під час проведення таких ігор я краще пізнаю своїх учнів, бо у грі повніше виявляються психологічні особливості характеру та темпераменту, розкриваються організаторські здібності.
У практиці використовую дидактичні ігри у комбінації із традиційними формами організації навчання. Зазвичай складний для розуміння матеріал викладаю звичайними методами (розповідь, лекція, проблемний виклад тощо), а менш складний, який учні можуть опанувати самостійно, але для цього їм потрібний додатковий стимул, вивчаємо у формі гри. Як правило, закріплення, узагальнення та перевірка засвоєння матеріалу часто проводжу за ігровими технологіями .
Під час уроку, на якому проводяться ігри, учні пізнають навколишній світ, явища та закономірності природи. На таких уроках формуються більш глибокі та міцні знання, розвиваються інтелектуальні вміння, уміння порівнювати, виділяти основне, робити висновки та узагальнення, застосовувати знання на практиці. Ігри зацікавлюють учнів і спонукають до творчості, ігровий мікроклімат сприяє комунікації дітей, допомагає розкрити їх можливості.