Дивовижна професія - вчитель ! Є сорок п’ять хвилин на уроці та дорогоцінні хвилини між ними та після них, щоб виховати в кожній дитині власне "я", навчити жити в гармонії, ніколи не бути байдужим. Л.М.Толстой писав, що вчителю достатньо мати "только два качества - большие знания и большое сердце". Серце, я впевнена, треба поставити на перше місце.
Відносини "вчитель-учень", на мою думку, треба будувати так, щоб це дозволяло вчити всіх і дати кожному впевненість в тому, що він досягне успіху. Успіх надихає учня, а удача надихає вчителя. Любов - велика помічниця. І.Гете говорив: "Учатся у того, кого любят". Але люблять того, хто сам вміє любити, хто віддає своє серце, душу.
Я - вчитель! Завжди промовляю ці слова з особливим почуттям. Я бачу свою задачу в першу чергу в тому, щоб виховати учня, який вміє мислити, співпереживати і співчувати. Ставлячи за мету навчити дитину хімії та біології, я навчаю своїх вихованців насамперед цінувати життя і здоров’я, розуміти себе, свої можливості, пізнавати краще грані своєї душі; показую їм радість пізнання, творчого злету, розкриваю всі кращі духовні пориви, тісно пов’язані зі збереженням фізичного здоров’я. Ось тому головним в моїй роботі є співпраця і співтворчість з учнями.
Впевнена, що вчити і виховувати може лише той, хто сам наполегливо вчиться. Вчителю просто необхідно багато вчитись, не боятися ламати стереотипи, опановувати нові технології. Постійно, кожен день іти далі, пізнавати нове. І ніколи не можна зупинятися на досягнутому, тому, що запізнишся. Інтерес до вчителя і його предмету зникає тоді, коли його самого перестає цікавити те, чому він вчить. Вчитель сам повинен бути готовий вчитися із задоволенням. Досконалість не знає меж, а отже, і самовдосконалення і робота над собою нескінченні.
На моїх уроках обов’язково присутній мотиваційний компонент, різні форми роботи (групові, індивідуальні, парні і фронтальні) та інтерактивні методи навчання. Вивчення хімії неможливе і без пошуково-дослідницької діяльності. Також в моєму арсеналі присутні активні методи навчання, тому що їх застосування сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів. Свої уроки я будую на трьох китах: розвиток, творчість і комфорт.
Учні чекають від нас цікавих уроків, динамічних, як вони самі. На власному досвіді впевнилась: чим більш захопливий, невимушений і змістовний урок, тим більше вчитель готувався до нього. І часом щиро жалієш, що в добі всього 24 години, а хочеться, щоб кожен урок дарував учневі відкриття, запам'ятовувався, залишав слід у душі дитини. Не пізнавши характеру, душі дитини, не відбудешся як педагог. Споконвічна істина. Той же І.Гете казав: "Якщо берете людей такими, якими вони є, з усіма притаманними їм недоліками, ви ніколи не зробите їх кращими. Якщо ж ви спілкуєтесь з людьми, як з ідеальними людьми, ви підіймаєте їх на ту висоту, на якій ви хотіли їх бачити". Я розумію і приймаю це. Навчати школярів треба не тільки основам наук, а й вмінню слухати і чути один одного, поважати чужу думку, бути чуйними, вміти співчувати.