Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 28.11.2024, 18:34

Сайт вчителя хімії 

Острівщинської ЗОШ І-ІІІ ступенів 

Стельмащук Тетяни Миколаївни

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [23]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Цикл уроків з теми «Основні класи неорганічних сполук»
[ Викачати з сервера (11.7 Kb) ] 22.03.2016, 18:35

Тема. Основні класи неорганічних сполук

Мета: сформувати уявлення про загальну класифікацію неорганічних речовин на підставі отриманих раніше знань про прості та складні речовини; розкрити суть понять «оксид», «основа», «кислота», «сіль»; розвивати вміння й навички розрізняти класи сполук за їх складом та формулами.

Очікувані результати: розрізняє формули оксидів, основ, кислот,солей; дає визначення поняття «оксиди», «основи», «кислоти», «солі».

Базові поняття: проста речовина, складна речовина, оксид, основа, кислота, сіль.

Методи і прийоми роботи: евристична бесіда, робота з опорною схемою та таблицею, «Мозковий штурм».

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, опорна схема, формули речовин (таблиця).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організація класу (смайлик настрою).

Пропонуємо учням накреслити в зошиті смайлик, що відповідає настрою учня на початок уроку

  1. Аналіз контрольної роботи

Робота з класом над з’ясуванням типових помилок, індивідуальна робота над помилками.

  1. Актуалізація опорних знань

 «Мозковий штурм».

  • На які групи можна розподілити  речовини? (органічні, неорганічні, прості, складні)
  • На які дві групи поділяються речовини за складом? Наведіть приклади з навчальної таблиці 1. (Прості, складні. Учні називають і деякі пишуть на дошці).
  • Прості речовини поділяються ще на дві групи. Які саме? (Метали й неметали.).
  • Використовуючи періодичну систему розподіліть прості речовини, що написані  на дошці на метали й неметали.
  • Складних чи простих речовин більше в природі? (Складних, тому що вони складаються з атомів кількох хімічних елементів, при однаковому якісному складі можуть мати різний кількісний).
  1. Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми починаємо вивчати нову тему, під час опрацювання якої ви ознайомитеся не лише зі способами класифікації складних речовин, але й дізнаєтеся, як склад і будова речовин впливають на їхні властивості, способи одержання й застосування речовин. Із класифікацією органічних речовин ми познайомимося в 9 класі, а зараз поговоримо про неорганічні речовини.

  1. Вивчення нового матеріалу

1.Евристична бесіда.

Відомі сотні тисяч неорганічних сполук. Щоб простіше було орієнтуватись, їх розподіляють за різними ознаками на класи.

Класи сполук – це група речовин, що об’єднується за будь-якою спільною ознакою. За складом неорганічні сполуки поділяються на чотири класи: оксиди, основи, кислоти, солі (згадуємо якісний та кількісний склад речовин).

Ми зустрічалися з класом оксиди в процесі вивчення хімії. Унаслідок згоряння різних речовин у кисні утворюється продукт їх взаємодії — оксид (записуємо рівняння реакції). Отже невід’ємна частина будь-якого оксиду — Оксиген.

Поняття оксид формується учителем разом із учнями.

Оксиди — це складні речовини (сполуки), що складаються з атомів двох хімічних елементів, один із яких — Оксиген. ЕmOn (робота з таблицею).

Основи — це складні речовини (сполуки), що складаються з катіонів металічного елемента та гідроксид-аніонів –ОН- (згадуємо поняття йон). Me(OH)m (робота з таблицею).

Наприклад: Са(ОН)2, Mg(OH)2, NaOH, Fe(OH)3

Кислоти — це складні речовини (молекулярні сполуки), що складаються з атомів Гідрогену й кислотних залишків. (Гідроген у кислотах записується перед кислотним залишком). НnА або НmЕOn де А або ЕOn — кислотний залишок (робота з таблицею). Частину молекули кислоти, сполучену з атомом (атомами) Гідрогену, називають кислотним залишком.

Наприклад: HNO3, H2SO4, Н3РO4, H2SO3

Солі – складні речовини (сполуки), що складаються з катіонів металічного елемента й аніонів кислотного залишку. МmАn або МmOn)р де А або ЕOn — кислотний залишок (робота з таблицею).

Наприклад: K2SO4, CuSO4, MgSO4

VІ. Узагальнення та систематизація знань (робота з таблицею 1)

1. Виберіть із п’ятого ряду таблиці формули оксидів.

2. Виберіть із колонки В усі формули основ.

3. Виберіть із восьмого ряду формули кислот.

4. Із колонки Г виберіть формули солей.

Пропонуємо  накреслити в зошиті смайлик, що відповідає настрою учня

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати зміст конспекту, робота з таблицею №2 (за варіантами).

Навчальна таблиця 1

№ з/п

А

Б

В

Г

Д

E

1

S

Ca(OH)2

K2SO4

Вr2

FeCl2

CO2

2

HNO3

Li

Ag2O

CuSO4

H2SO4

CaO

3

NaCl

Na2O

Sr(OH)2

Na2SiO3

Hg

NaOH

4

C4H10

H2SO3

Mg

FeCl3

C6H12O6

Al2O3

5

К2O

MgSO4

ZnO

BaCl2

FeS

SnO2

6

FeS2

Fe

BaSO3

C3H8

N2

LiOH

7

К3РO4

Cr2O3

P2O5

Cu(OH)2

Rb

SnF4

8

HI

NaCl

H2SO4

CO

KMnO4

H3PO4

9

Fe(OH)3

P

O2

PbS

Mg(OH)2

CaCO3

10

LiCl

K2ZnO2

Fe2O3

AgCl

N2O5

Cl2

Навчальна таблиця 2

В А Р І А Н Т И

I

II

III

IV

V

VI

1

CuCl2

CO2

SO2

H2S

Al2O3

NaBr

2

KOH

BaSO4

ZnCl2

Mg(OH)2

Zn(NO3)2

MgO

3

HBr

Ca(OH)2

HI

N2O5

MgCl2

HNO3

4

Zn(OH)2

HCl

NaOH

MgO

CaO

CO2

5

CaO

FeCl2

H2CO3

CaCl2

HF

ZnSO4

6

P2O5

H3PO4

CuO

Ba(OH)2

SO3

HgO

7

Hg(NO3)2

SiO2

MgSO4

NaNO3

KOH

HCl

8

Fe2O3

KNO3

Al(OH)3

KBr

H2SiO3

Ca(OH)2

9

H2SO4

Cu(OH)2

PbS

H2SO3

Fe(OH)3

K3PO4

10

AgCl

Li2O

Ag2O

Cu2O

H2SO4

Cr(OH)3

 

Категорія: Мої файли | Додав: Director
Переглядів: 567 | Завантажень: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz